ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

چراغ خطر سازمان انتقال خون دوباره روشن شد | کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۵۴۰۶۱
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
چراغ خطر سازمان انتقال خون دوباره روشن شد | کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
امسال با شیوع کرونا، بسیاری از مردم سنت اهدای خون را به‌دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کووید ۱۹ ترک کرده‌اند که باعث کاهش ۱۴ درصدی اهدا نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته شده است.

جانقربان|شهرآرانیوز- امسال با شیوع کرونا، بسیاری از مردم سنت اهدای خون را به‌دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کووید ۱۹ ترک کرده‌اند که باعث کاهش ۱۴ درصدی اهدا نسبت به ۹ ماه اول سال گذشته شده است.
مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی دراین‌باره در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: سال ۹۸ تعداد مراجعان در ۹ ماه اول سال، ۱۴۴ هزار و ۸۲۸ نفر بوده که امسال در مدت مشابه این عدد به ۸۱ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده است.

دکتر مجیدعبداللهی افزود: همچنین در ۹ ماه اول سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۳۹۱ نفر پس از انجام معاینات بالینی موفق به اهدای خون شده‌اند که این عدد در سال ۹۹ به ۵۹ هزار و ۷۷۷ نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون در استان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده است، گفت: اکنون ذخایر خونی رو به کاهش است و به همه گروه‌های خونی نیازمندیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان در ادامه افزود: در وضعیت کرونایی و سرمای هوا، مراجعه مردم به پایگاه‌ها کم شده که چراغ خطر ذخایر خونی را روشن کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان نگران آلودگی به ویروس کووید ۱۹ هستند، گفت: نگرانی‌ای از سرایت ویروس کرونا به اهداکنندگان وجود ندارد و همه دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به ضرورت اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: از افراد بهبودیافته از بیماری کرونا هم درخواست می‌کنیم یک ماه پس از بهبودی، برای اهدای پلاسمای خون خود در راستای درمان دیگر بیماران گرفتار در دام کووید ۱۹ اقدام کنند.

گفتنی است اهداکنندگان می‌توانند برای تسهیل در روند اهدای خون و فراورده‌های آن، قبل از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، از طریق سامانه نوبت‌دهی به‌نشانی الکترونیکی nobatdehi.ibto.ir نوبتشان را مشخص کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->